Edyta Pałuszyńska – Strategie dziennikarzy i ich rozmówców

belkaniebieska2

22022016

 

Edyta Pałuszyńska

Strategie dziennikarzy i ich rozmówców w medialnym dyskursie publicznym

Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

Łódź 2012

Sygnatura SIRi XIII/77

belkaniebieska2

Dr hab. Edyta Pałuszyńska kieruje Katedrą Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Łódzkiego.

Praca „Strategie dziennikarzy i ich rozmówców w medialnym dyskursie publicznym” stanowi jej rozprawę habilitacyjną.

Autorka analizuje współczesne programy publicystyczne, gdzie w formie dialogu, dyskusji czy debaty politycy komunikują się ze społeczeństwem.

Materiału do badań dostarczyły programy jakie ukazywały się miedzy 2004 a 2009 roku w TVP1, TVP2, TVP3, Polsacie i w TVN („Debata”, „Kwadrans po ósmej”, „Pod prasą”, „Prosto w oczy”,”Z refleksem”,”Wywiad i opinie”, „Warto rozmawiać”, „Tomasz Lis na żywo”, „Kuchnia polityczna”, „30 minut”, „Co z tą Polską”, „Teraz my!”, „Kawa na ławę”.)

Programy te prowadzili znani wszystkim dziennikarze: Kamil Durczok, Maciej Zdziarski, Justyna Dobrosz-Oracz, Tomasz Sakiewicz, Monika Olejnik, Dorota Wysocka-Sznepf, Krzysztof Skowroński, Jan Pospieszalski, Tomasz Lis, Igor Janke, Krzysztof Leski, Andrzej Morozowski, Tomasz Sekielski, Bogdan Rymanowski.

Książkę polecamy przede wszystkim studentom dziennikarstwa.

Na pewno zainteresuje ich fachowa analiza warsztatu ich uznanych kolegów.

belkaniebieska2