Współczesne oblicza komunikacji i informacji

belkaniebieska2

Przedstawiamy kolejną nowość w księgozbiorze Informatorium.

27072016

 

Współczesne oblicza komunikacji i informacji
Problemy, badania, hipotezy

Redakcja: Ewa Głowacka, Małgorzata Kowalska, Przemysław Krysiński

Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika

Toruń 2014

Sygnatura SIRi XII/125

belkaniebieska2

Polecana książka jest zbiorem 33 artykułów naukowych poświęconych komunikacji  w cyberprzestrzeni, językowi mediów, kulturze wieku informacji, sieciowym systemom informacyjnym, użytkownikom informacji,  komunikacji wewnątrzorganizacyjnej.

Zamieszczone teksty obejmują badania prowadzone przez specjalistów bibliologii, informatologii, socjologii, filozofii, kognitywistyki, literaturoznawstwa, informatyki i nauki o zarządzaniu.

  1. Komunikacja jako rezonans między mózgami – Włodzisław Duch
  2. Komunikacja jako podzielanie w świecie wirtualnym. Wokół teorii narzędzi (narzędzia fizyczne, konceptualne, wirtualne) – Tomasz Komendziński
  3. Kognitywne aspekty komunikacji wizualnej – Grzegorz Osiński
  4. Problem znaczenia w nowych mediach – uwagi na marginesie sztuki digitalnej – Ewa Szczęsna
  5. Z pogranicza genologii i semiotyki przedmiotów: uwagi o pojęciu gatunku tekstu w nowych mediach – Maciej Durkiewicz
  6. Przekaz werbalny i wizualny w tekście japońskim – Wojciech J. Nowak
  7. Neosemantyzmy w tekstach informatologicznych na wybranych przykładach – Maria Przastek-Samokowa
  8. Lingua vulgaris − nowe leksyki heurystyczne: konfrontacja języka haseł przedmiotowych biblioteki narodowej z sieciowymi językami  wyszukiwawczymi – Maria Bereśniewicz
  9. Folklor internetowy jako swoista forma komunikacji. Przypadek „Chytrej baby z Radomia” – Piotr Grochowski
  10. Widz jako performer, gracz, aktant w intermedialnych przestrzeniach współczesnego teatru – Monika Wąsik
  11. Internet a tradycyjne uczestnictwo w kulturze. Polska sztuka teatralna w przestrzeni wirtualnej – Adrian Uljasz
  12. Korzystanie z możliwości mediów społecznościowych przez muzea martyrologii w komunikacji z użytkownikami – Dorota Sochocka
  13. Cmentarz wirtualny. Komunikacja internetowa w obliczu śmierci – Marta Muzioł
  14. Homo communicativus religiosus – wpływ mediów na ekspansję  Kościołów neopentekostalnych w Brazylii – Renata Siuda-Ambroziak
  15. Nadinformatywność systemów informacyjnych – Artur Machlarz
  16. Kryteria oceny systemów informacyjnych w Internecie – Rafał Lewandowski
  17. Wizualizacja i prezentacja informacji w wyszukiwarkach internetowych – Natalia Pamuła-Cieślak
  18. Naukowcy na Facebooku. Wizualizacja sieci społecznych w nauce – Veslava Osińska, Tomasz Komendziński
  19. Android jako platforma zarządzania informacją − analiza możliwości systemu – Mariusz Jarocki
  20. Tradycyjne czasopismo naukowe vs. samopublikacja w dobie e-science – Piotr Nowak
  21. Od Produktu Totalnego do książki konwergencyjnej. Związki książki dla dzieci i młodzieży z innymi mediami – Michał Zając
  22. Digitalizacja „Akcentu” − założenia i plany projektu – Agnieszka Kida-Bosek, Kamil Stępień
  23. Między dorosłością a dojrzałością informacyjną – Hanna Batorowska
  24. Komunikacja wizualno-przestrzenna osób niesłyszących a świat książki i informacji – Bronisława Woźniczka-Paruzel
  25. Altruizm informacyjny jako przykład zmiany w zachowaniach pacjentów – Małgorzata Kisilowska
  26. Komunikacja zapośredniczona przez komputer na przykładzie portalu lubimyczytać.pl – Lucyna Stetkiewicz
  27. Edukacja medialna i informacyjna w szkole.  O analizie programów nauczania – Renata Piotrowska, Ewa Rozkosz
  28. Information literacy jako narzędzie w nowej kulturze nauczania języków obcych – Gabriela Meinardi
  29. Komunikacja wiedzy: efektywność i problemowa relewancja – Tadeusz Wojewódzki
  30. Kulturowe uwarunkowania komunikacji biznesowej – Aldona Glińska-Neweś
  31. Wpływ pozytywnej komunikacji na efektywność pracy zespołowej – Magdalena Kalińska
  32. Język komunikacji wewnątrzorganizacyjnej, czy to ma znaczenie? – Joanna Wińska
  33. Komunikacja  w bibliotece akademickiej i jej rola jako narzędzia promocji zasobów i usług  w środowisku akademickim – Emilia Lepkowska, Łukasz Jeszke, Iwona Wolniewicz-Pujanek

belkaniebieska2